Hittanos tábor 2012-ben

Közreadta Pető István, szombat, 2012, augusztus 18 - 08:48

Ez évi egyházközségi hittanos táborunkat augusztus 6-11. között Veszprémbe szerveztük. Az alábbiakban rövid összefoglalót olvashatnak az ott eltöltött hat nap jelentősebb programjairól.

1. nap: Reggel 7 órakor indultunk a jászfényszarui templom elől. Miután megérkeztünk Veszprémbe, elhelyezkedtünk szálláshelyünkön, a veszprémi vár lábánál található Davidikum Római Katolikus Középiskolai Kollégiumban. A nap hátralévő része ismerkedéssel telt el.

2. nap: A délelőtt folyamán Veszprém nevezetességeivel ismerkedtünk, sétáltunk a főtéren, megtekintettük a templomokat. Az ebédet a Hittudományi Főiskola étkezdéjében költöttük el ezen a napon, ahogy az ittlétünk hátralévő idejében is. Délután Balatonalmádiba, a Balaton partjára utaztunk, hiszen nem múlhat el egy tábor strandolás nélkül.

3. nap: Délelőtt sportversenyeken mérhették össze tudásukat a gyerekek, délután a veszprémi vadasparkba látogattunk el, amely talán Magyarország legnagyobb hagyományokkal rendelkező vidéki állatkertje. Este pedig a Jászfényszaruról "vendégségbe" érkező Kiss Gábor atya által bemutatott szentmisén vettünk részt.

4. nap: A délelőtt lényegében szabadprogrammal telt, délután pedig megismételtük a nagysikerű balatonalmádi strandolást.

5. nap: Pénteken lelkinapot tartottunk. Meglátogattuk az ezeréves múltra visszatekintő Pannonhalmi Apátságot, ahol a "Gyógyító természet" c. programon vettünk részt, ami a hagyományos kolostorkerti gyógynövénykultúra, a gyógynövények hasznosításának illetve a biomassza-alapú fűtés megismerését jelentette.  Következő uticélunk Győr volt, ahol a Bazilikában három jelentős ereklyét is őriznek: a Szent László-hermát (mely nagy királyunk csontereklyéjét őrzi), a könnyező Szűzanya-kegyképet és Boldog Apor Vilmos püspök szarkofágját.

6. nap: Táborozásunk utolsó napján délelőtt összecsomagoltunk, majd megebédeltünk. A hét utolsó programjaként utunk a Herendi Porcelánmanufaktúrába vezetett. Itt megismerkedhettünk a hagyományos porcelánkészítéssel és -festéssel. Ezután élményekben gazdagodva tértünk haza.